Metoda Dobrego Startu
Padający deszcz i wirujące koła rowerów stały się dla Wiewiórek i Sówek motywem przewodnim zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu, w ramach których dzieci uczyły się słów, rymowały i wystukiwały wyrazy na woreczkach z grochem. Nie mogło zabraknąć elementu ruchowego – dzieci zamieniały się w chmury i padający deszcz, naśladowały poruszające się koła, wirując po sali w prawo, w lewo, do przodu i do tyłu. Największe zaciekawienie pojawiło się w momencie, kiedy dzieci dostały karty z kroplami deszczu i kołami wykonane z różnych tworzyw. Dzieci słuchając piosenki poruszały rytmicznie palcem po wzorze. Uwieńczeniem zajęć były talerzyki z kaszą, w której dzieci do piosenki z pamięci rysowały wcześniej poznany wzór. Na koniec, po tak intensywnej „pracy”, położyły się na dywanie, aby zrelaksować się przy spokojnej muzyce.
Tak oto łączymy przyjemne z pożytecznym, bowiem metoda Marty Bogdanowicz, o której mowa, wykorzystywana jest w trakcie zajęć w grupach pięciolatków. Założeniem ten metody jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz współdziałania. Dzieci, poprzez zabawę, kształtują lateralizację i orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni.