I już po Kongresie EASSE…

Część rodziców oraz kadry pedagogicznej przedszkola „Węgielek” wzięła udział w III Międzynarodowym Kongresie Edukacji Zróżnicowanej w Warszawie. Podczas spotkania mieliśmy okazję zaczerpnąć z doświadczeń dyrektorów, wychowawców jak również absolwentów szkół zróżnicowanych ze względu na płeć z pięciu kontynentów. Ponadto przedstawiono szereg badań naukowych potwierdzających wysoką jakość edukacji w szkołach funkcjonujących częściowo lub w całości w/g modelu edukacji spersonalizowanej i zróżnicowanej.

Kongres był także świetną okazją do nawiązania osobistych kontaktów z rodzinami pozostałych „placówek zróżnicowanych” w Polsce (nie tylko sternikowych), podzieleniem się spostrzeżeniami, pytaniami i dobrymi praktykami. Obsługa kongresu była sprawowana przez uczniów i uczennice warszawskich szkół zróżnicowanych (Szkoły Żagle i Strumienie Stowarzyszenia Sternik, Prywatne Żeńskie Gimnazjum i Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny, Prywatne Gimnazjum i Liceum Sióstr Nazaretanek) wprowadzając uczestników w niemały podziw.

Materiały pokongresowe dostępne dla zainteresowanych u dyrekcji przedszkola.

O co chodzi z tym dźwiękiem?

Po sukcesie jakie osiągnęły nasze 5-latki odkrywając swoje talenty aktorskie, sala Wiewiórek oraz Sówek zamieniła się w prawdziwe laboratorium! Wykorzystujemy każdą wolną chwilę, aby przeprowadzać eksperymenty. Mamy mnóstwo przepisów i propozycji, które sprawdzamy, obserwujemy i wyciągamy wnioski. Czasem damy się ponieść fantazji i za namową naszych małych naukowców, którzy bywają bardzo kreatywni, idziemy o krok dalej i sprawdzamy tzw. „a co by było gdyby…?”. Zapytajcie 5-latki czy można zagrać na węgielkowych szklankach wypełnionych wodą (niczym na szklanej harfie) i wydobyć z nich określonej wysokości dźwięk? Do czego służy kamerton? Czy czarny pieprz potrafi skakać w rytm muzyki? To tylko niektóre z pytań, na które próbowały znaleźć odpowiedź Sówki i Wiewiórki w ramach doświadczeń z dźwiękiem i muzyką.