Piszemy i adresujemy listy
Jaki jest mój adres? W jaki sposób listy trafiają do naszych domów? Jak wygląda zapis adresu na kopercie? Co trzeba nakleić na kopertę, żeby wysłać list? Na te pytania znają już odpowiedź nasze 4-latki! Dzięki pomocy rodziców Tygryski i Kangurki znają swój adres. Dzięki specjalnym pracom plastycznym (blokom i domom pomalowanym farbami, na których widniały adresy dzieci), a także dzięki powtarzaniu swoich adresów na zajęciach, dzieci mogły je utrwalać. Co więcej, nasze czterolatki wiedzą już jak wygląda zapis adresu na kopercie. Odtąd gdy będą Państwo wysyłali listy, to można poprosić o pomoc swoje dzieci – potrafią już zakleić kopertę i nakleić znaczek!
Jesteśmy dumni również z naszych pięciolatków, dla których pojęcia „nadawca, adresat i korespondencja” nie stanowią żadnego problemu. Miesiąc wrzesień upłynął naszym starszakom w przyjemnej atmosferze wzajemnej korespondencji. Sówki i Wiewiórki z ochotą, zarówno w przedszkolu, jak i domku, przygotowywały „listowne niespodzianki” dla rówieśników z grupy, a także nauczycieli i pracowników przedszkola. Dzień rozdania przesyłek okazał się bardzo ekscytujący, gdyż z wnętrza skrzynek pocztowych wysypały się dziesiątki kolorowych, precyzyjnie zaadresowanych kopert. Przygotowywanie oraz samo otrzymywanie listów okazało się tak przyjemne, że 5-latki z wielką przyjemnością kontynuują „listowną przygodę”.