„Ten pierwszy to dziadziuś, tuż obok babunia…”, czyli o dziecięcych paluszkach i nie tylko :)

Dlaczego tak wiele uwagi poświęcamy dziecięcym paluszkom i dłoniom? Ponieważ to właśnie motoryka
mała, czyli ruchy palców i dłoni, odpowiada za przygotowanie ręki do nauki pisania. Dlatego tak ważne w okresie przedszkolnym są różnorodne aktywności wzmacniające całą dłoń. A jak to ćwiczymy w przedszkolu? Zawsze przez zabawę, ale często i przy okazji :). Na zajęciach matematycznych układamy kolorowe rytmy nawlekając koraliki na sznurki bądź
żyłki. W czasie tworzenia prac plastycznych, wydzieramy z papieru obrazki i lepimy wspaniałe figurki z plasteliny i masy solnej. Rysujemy w mące bądź kaszy, poznając samogłoski i sylaby oraz zwijamy szarfy i bawimy się woreczkami z kaszą na
zajęciach ruchowych. Również układanie puzzli i tangramu rozwija sprawność palców, a dodatkowo koordynację wzrokowo-ruchową. No i oczywiście wszelkie zabawy klockami: budowanie domów, wież, mostów i innych niespotykanych
przedmiotów – doskonale wzmacniają dłonie naszych przedszkolaków. Dlatego zachęcamy i Was, Drodzy Rodzice, abyście z Waszymi pociechami: nawlekali, zagniatali, układali, ugniatali, rzucali, podbijali, ściskali, zawijali, co tylko się da ☺