… dlatego przykładamy do niego ogromną wagę! Między 3 a 5 rokiem życia przypada czas intensywnego rozwoju ruchowego, który z kolei wpływa na rozwój umysłowy dziecka. W Węgielku regularnie odbywają się zajęcia z psychomotoryki na świetnie wyposażonej sali gimnastycznej, na której nie tylko rozwijamy dziecięcą sprawność i dobrze się bawimy, ale również wykonujemy ważne ćwiczenia rozwojowe. Przedszkolaki chętnie pokonują specjalnie przygotowane tory przeszkód, doskonaląc koordynację ruchową i koncentrację. Wspólne zabawy ruchowe wpływają też na sferę emocjonalną dziecka i uczą współpracy z rówieśnikami. Ponadto, codziennie wychodzimy na podwórko i aktywnie spędzamy czas na placu zabaw. Również podczas codziennych zajęć dydaktycznych pamiętamy o przerywnikach ruchowych, które poprawiają koncentrację i dodają energii.
Wirtualny spacer po Węgielku
W czasie ostatnich rozmów rekrutacyjnych wielu rodziców pyta o możliwość zwiedzania Węgielka. W związku z ograniczeniami spowodowanymi epidemią COVID-19 chwilowo jest to nimożliwe, dlatego zachęcamy do obejrzenia naszej galerii, która choć trochę przybliży wygląd naszego przedszkola.
Wielkanocne życzenia
„Chrystus żyje. Oto wielka prawda, która napełnia treścią naszą wiarę. Jezus, który umarł na krzyżu, zmartwychwstał, przezwyciężył śmierć, moce ciemności, ból i smutek. Nie bójcie się – tymi słowami pozdrowił Anioł kobiety zdążające do grobu. Nie bójcie się! Szukacie Jezusa z Nazaretu, ukrzyżowanego; powstał, nie ma Go tu. Haec est dies quam fecit Dominus, exultemus et laetemur in ea; oto dzień, który Pan uczynił: radujmy się.”
/Josemaria Escriva, „To Chrystus przechodzi”/
Drodzy Rodzice, przyjaciele Węgielka!
Niech Święta Wielkanocne pełne będą:
POKOJU w sercu
RADOŚCI – która wypełni Wasze domy
ZDROWIA
POGODY DUCHA
MIŁOŚCI, która płynie z krzyża.
Niech każdy dzień wypełnią WIARA i NADZIEJA.
Radosnego Alleluja życzy Dyrekcja i Kadra Przedszkola „Węgielek”
Melonowy song :)
Melony, banany, ananasy, pomelo, kokosy, granaty … – to nie jest lista zakupów 🙂 To kilka owoców egzotycznych, których miały okazję skosztować nasze Sówki i Wiewiórki podczas zajęć 🙂 W tym dniu nasze sale zmieniły się w restauracje,
a bohaterowie zajęć – wspomniane owoce – wjechali na kuchennym wózku, co okazało się niezłą frajdą. Nie co dzień bowiem nauczycielki zamieniają się w kelnerów 🙂 Przedszkolaki oglądały, dotykały, wąchały i kosztowały, poznając nowe smaki. Było słodko, zdrowo i owocowo 🙂 Pięciolatki pamiętały również, aby przed owocowymi zajęciami i tuż po ich zakończeniu umyć ręce – higiena to podstawa!
Podróże do świata sylab
Czterolatki kontynuują swoją podróż po świecie liter. Poziom trudności nieco wzrasta: z samogłosek na sylaby. Czy dzieci odczuwają różnice? Oczywiście, że nie. Poznawanie sylab wiąże się dla nich z dobrą zabawą, do której zachęcają dzieci
określone postacie. I tak dla przykładu: na ścianach w sali Tygrysków, Kangurków i Zajączków dumnie prezentują się pingwiny o imionach PA, PU, Pi, PO, PE, PY, roboty MA, MU, Mi, MO, ME, MY czy słonie superbohaterowie BA, BU, Bi, BO, BE,
BY. Dzieci chętnie angażują się w zabawy ruchowe, których celem jest poznanie sylabek, np. znajdywanie w sali wszystkich sylab, które mają takie samo imię jak pingwin PA, skakanie do obręczy i odczytywanie imion ukrytych tam superbohaterów itp. Bardzo chętnie piszą w kaszy poznane sylaby. Dla dzieci niezwykłym odkryciem jest fakt, że połączenie dwóch sylab tworzy znany im wyraz, np.: MAMA, MAPA, BABA. To oczywiście zachęca ich do samodzielnego manipulowania kartonikami z sylabami i wymyślania nowych, nieraz śmiesznych, wyrazów. I oto chodzi, żeby w radosnej atmosferze wzbudzić w dzieciach ciekawość poznawania nowych sylab. Oczywiście zachęcamy do tego typu zabaw. Ale uwaga, jest pewne ryzyko. Państwa dzieci nauczą się czytać jeszcze w przedszkolu