Ruszyliśmy w las :)

Korzystając z pięknej, jesiennej pogody, 4-latki udały się w zeszłym tygodniu na spacer do pobliskiego lasu. W związku z naszym październikowym tematem, postanowiliśmy sami sprawdzić, jak wygląda las jesienią i spróbować odnaleźć w nim omawiane podczas zajęć elementy leśnej flory i fauny.
Z pewnością było to dla nas doświadczenie polisensoryczne, bo mogliśmy nie tylko zobaczyć, ale także usłyszeć (śpiew ptaków i szum liści) oraz dotknąć (mchu, żołędzi, pni drzew). Był to pierwszy spacer 4-latków poza teren przedszkola i choć dziecięce nóżki były trochę zmęczone, to ich buzie – uśmiechnięte, a same dzieci zadowolone z wycieczki.

W zdrowym ciele zdrowy duch!

O tym doskonale wiedzą nasze 3-latki, ponieważ co tydzień Pszczółki, Motylki oraz Biedronki sprawnie podążają po schodach na salę psychomotoryczną. Nie ma co ukrywać, że te godzinne zajęcia sprawiają im ogromną radość! W końcu aktywność ruchowa usprawnia ciało i ćwiczy hart ducha …
Na sali psychomotorycznej dzieci uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach, które doskonalą koordynację wzrokowo – ruchowo – słuchową oraz koncentrację uwagi, a także zaspokajają naturalną potrzebę ruchu. Dzięki temu dzieci zdobywają umiejętności potrzebne do wykonywania wielu czynności.
Naszym przedszkolakom, zresztą nie tylko tym najmłodszym, najwięcej frajdy sprawia pokonywanie toru przeszkód. Ćwiczą i doskonalą takie elementy jak: slalom, czworakowanie, raczkowanie do przodu, skoki obunóż, turlanie, chodzenie
we wspięciu na palcach, czołganie itp. Zajęcia ruchowe zapewniają naszym przedszkolakom pogodny nastrój, dobre samopoczucie i budzą wiarę we własne siły. Oj, tak, tak…wiemy, jakie to ważne!
 

Chcesz być silny tak jak miś? Więc warzywa jedz od dziś!

W Biedronkach, Pszczółkach i Motylkach kontynuujemy jesienne tematy. Tym razem skupiliśmy się na darach natury, które można jesienią znaleźć w sadzie i ogrodzie. 3-latki miały okazję poznać owoce i warzywa wieloma zmysłami – oglądały,
dotykały, wąchały, a nawet kosztowały! Odważni mogli też rozwiązać smakowite zagadki – spróbować produktu z zamkniętymi oczami i odgadnąć, co to było. Wszystkie przysmaki w mgnieniu oka zniknęły z talerzy – węgielkowe 3-latki już
wiedzą, że owoce i warzywa są nie tylko pyszne, ale też bardzo zdrowe!

Segreguję – nie marnuję!

Każdego dnia każdy z nas produkuje różne śmieci. Gdy zbierze się ich całkiem sporo powstaje równie spory problem „Jak się ich pozbyć”? Nasze pięciolatki znają na to odpowiedź. SEGREGACJA! W naszych salach pojawiły się kolorowe kosze, do
których będziemy wrzucali odpowiednio posegregowane śmieci. Na początku ciężko było nam zapamiętać do którego pojemnika wrzucić dany śmieć, dlatego z odsieczą nadeszli pomocnicy. Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła, Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru, Plastika Metalika – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale, El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO, Zmieszko – wskazuje, jakie odpady powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”. Z taką drużyną segregacja to nic trudnego, a dla ziemi coś WSPANIAŁEGO 🙂

 

PS Jeśli lubcie rymowanki, to polecamy tę poniżej, która szybko zadomowiła się u naszych Wiewórek, Sówek i Lisków. A brzmi ona tak: Węgielkowe dzieci segregują śmieci

Jesienna matematyka

Ile kasztanów mieści się w naszej garści? Czy można ułożyć jesienny szal z żółtych i czerwonych paseczków naprzemiennie? I choć na początku pytania te były dla naszych 4-latków dużym wyzwaniem, szybko wspólnie znaleźliśmy na nie
odpowiedzi dzięki jesiennym zabawom matematycznym. Kolorowe dary jesieni w postaci kasztanów, żołędzi czy liści posłużyły nam do ćwiczenia klasyfikowania, układania zbiorów, przeliczania, jak również tworzenia fantazyjnych prac
plastycznych. Taka kolorowa zabawa to duża frajda!